Cyklotoulky za humna - výhled z Dyleně

16. srpna 2018 v 1:44 | Lux |  Exotika blízká i daleká
Ahoj, ahoj.

Moc ráda cestuji, to už se ví. Ne vždy ale cestování znamená vydat se na jiné kontinenty, někdy totiž stačí, aby člověk vyrazil prozkoumat své nejbližší okolí. I tam se dá totiž objevit něco nového, krásného a i sama pouť ,,za humna" může být vzrušující, zvlášť když si ji obohatím jízdou na kole.
Jsem totiž ostuda. Ačkoli je už půlka srpna v tahu, na pořádném cyklovýletě jsem ještě nebyla. Spravila jsem si tedy v pondělí chuť a vyjela jsem tedy vstříc 35 km okruhu, kde na mě v polovině čekal cíl mé cesty - pohraniční hora Dyleň.

Celá tato oblast při německých hranicích má za sebou kus historie, vedla tudy tzv. Železná opona. Kvůli hlídanému hraničnímu pásmu tenkrát byla spousta vesniček srovnána se zemí. Obyvatelé byli vyhnáni, samotné budovy zničeny, je to přece zakázané území. Krásně o těchto neslavných dobách vypovídá naučná ,,stezka" v obnoveném kostele vesničky Vysoká (cca na 13 km mého okruhu), kde se můžeme vzdělat pomocí naučných tabulí kolem základových zdí kostela. Samozřejmě včeském i německém jazyce. O tomhle krásném místě jsem sama neměla ani zdání a to jsem takřka místní! Taky jsem tu samozřejmě využila zastavení na krátký oddech a vlastní občerstvení.

Doteď byla trasa maximálně do mírných kopečků, ale měla jsem se dočkat převýšení 371 m. Přišlo vlastně už od zmíněného kostela ve Vysoké, ale to bylo pořád nic proti posledním 2,5 zbývajícím kilometrům na vrchol! Byla to prostě rovná zpěvněná cesta (to zas musím nechat), která vedla strmě vzhůru. Dlouho. No nebudu si nic nalhávat, nevyjela jsem to. Vždycky jsem chvíli šla pěšky, na lépe vypadající úseky jsem zas nasedla a popojela... Ale je to se mnou bída. Kam se poděla má loňská forma? To mám z toho, že se flákám a kolo zanedbávám...
Nakonec jsem ale úspěšně dofuněla na vrch. Rudá, zpocená z té bikram cyklistiky (ono ve 30°C je to lahoda). Ale dofuněla.
Rozhledna Dyleň (výška hory 940m), kterou níže uvidíte bohužel není přístupná veřejnosti, patří soukromému majiteli, který jen vzácně dovoluje výstup na ochoz, především z důvodu radiových vysílačů. Ale výhled je z ní prý neskutečný...

Nám obyčejným smrtelníkům musí stačit vyhlídka na zemi, repsektive na skále. O místo je pěkně postaráno, je tam krásná návštevní kniha a tak, ale bohužel z tohoto místa toho moc člověk přes špičky stromů neuvidí.

Základem ale je se nevzdávat, takže když jsem obešla celý objekt, tak už se mi nějaký ten pohled na Německo naskytl.

Když jsem se dostačně pokochala (a odpočinula), byl čas na cestu zpět. A protože přece nepojedu stejnou cestou a protože je tento výlet okruhem, sjela jsem po vyšlapené cestě dolů. Už to nebyl asfalt, ale chvíli dost velký terén - kořeny, kameny a tak, ale já mám tenhle adrenalin moc ráda, takže jsem si cestu dolů užila. Samozřejmě šusem dolů. Následovalo napojení na prašnou cestu, ale pořád strmě dolů. Pak štěrk a nakonec zas asfalt a to všechno dolů, dolů. Nádhera! A pak, že se ten krpál nevyplatí! Samozřejmě cesta až domů byla občas i zas do mírného kopečka, ale to už byla hračka! Les jsem opustila a vyjela překvapivé na velmi dobře známé cestě, takže dojezd byl opravdu na jistotu.

Cestou jsem si právě na Dyleni natrhala vřes na čaj (nějak jsem si na táboře navykla pít bylinkové čaje, tak v tom pokračuji i doma, docela se mi zlepšila i pleť...) který mi během dlouhého louhování z půlky vychlemtala kočka
Ehm, za mě dobrý, jsem spokojená.

Lux
s bolavýma stehnama

P.S. Tajný tip!
Kousek od Dyleně a hranic se nachází Střed Evropy vytyčený samotným Napoleonem Bonaparte. Tam jsem tedy už nedojela, to zas příště.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 hrachajdice hrachajdice | Web | 16. srpna 2018 v 13:32 | Reagovat

Moc hezkej výlet , taky mám ráda jet jen tak do přírody. Koukám,že nás tady na blogu je docela dost západočechů :)

2 Pavlína Pavlína | E-mail | Web | 18. srpna 2018 v 9:00 | Reagovat

Cesta dolů je vždycky lepší že? :D Výlet vypadá suprově! :)

3 Marcela Marcela | E-mail | Web | 18. srpna 2018 v 20:31 | Reagovat

Tak to musela být fuška do těch kopců. Já bych to už vůbec nedala a že mám ráda  jízdu na kole. Letos jsem moc dlouhé trasy nejela, ale ještě určitě vyjedu. :-)
Důležité je, že se člověk pokochá přírodou, trochu si zacvičí na kole a pozná místa, kde ještě nebyl a neví o nich. To se mi líbí. Přece jenom máme tu naši zem krásnou. :-)
Ten výhled musel být úžasný. Něco podobného jsem zažila v Mikulově na Svatém Kopečku. To byl krásný výhled. :-)

4 Lucy Lucy | Web | 19. srpna 2018 v 11:38 | Reagovat

Krásný výlet. Miluju kolo, tak bych se tam hned podívala! Škoda, že je to tak daleko.. :/

5 veronikahaj veronikahaj | Web | 29. srpna 2018 v 8:48 | Reagovat

Super :) já už dlouho chci jet do Mariánských Lázní, a vidět město, ale třebna i okolí, ale přítel mi pořád tvrdí, že do Lázní nechce a nic tam kolem není. A teď mám tip a důvod mu ukázat, že je, on je totiž vášnivý cyklista, takže na cyklovýlet a poznávání okolí bych ho určitě mohla nalákat .) snad to klapne. Já občas v létě jezdíla, a stejně mám pořád formu totálního začítečníka a lenocha co nevyšlápne ani kopec a funí už pod ním, je to se mnou hrozné :D :)

6 Surly Surly | E-mail | Web | 29. srpna 2018 v 17:22 | Reagovat

No teda, ta kočka je riadna potvora :-D Inak len žasnem. Výhľad musel byť nádherný. Predpokladám z fotky, ktoré väčšinou bývajú o kus menej úžasné ako ozajstná scenéria so všetkými ostatnými vnemami.

7 Jeife Jeife | E-mail | Web | 29. srpna 2018 v 21:27 | Reagovat

I kočičky rády čaj :) Hezký výlet :)

8 internetovyodbornik internetovyodbornik | Web | 1. září 2018 v 21:34 | Reagovat

Zajímavá místa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.